Slitasje og forkalkning i skulderleddet er svært vanlig hos middelaldrende og eldre mennesker. Dette er naturlige aldersforandringer med sammensatte årsaker. Følgelig skal det mindre til før skulderen overbelastes. Typisk er det at smertene utvikler seg gradvis over tid, kommer og går for så å bli veldig plagsom. En slik tilstand kan forbedres, og i noen tilfeller leges helt. Det er helt avgjørende med en korrekt diagnose for å mest effektivt kunne behandle de plager som oppstår med dette.

Undersøkelse av kiropraktor

Våre kiropraktorer utfører alltid en klinisk undersøkelse og følger de ganger det er nødvendig, opp med henvisning til røntgen, CT, MR eller ultralyd før behandling iverksettes for å normalisere bevegelsen og stabilitet i skulder samt minske smertene.

Kiropraktor behandling for slitasje i skuldre

Slitasjen er det dessverre lite å få gjort noe med, men med riktig behandling vil man oppnå bedret funksjon i skulder samt at smertene reduseres betraktelig. Tabletter og sprøyter har kun forbigående effekt. I slike tilfeller viser det seg at gjenopptrening av muskler og sener og opplæring i riktig bruk av skulderen har best effekt, der har vår fysioterapi avdeling spisskompetanse. Forskning har vist at trening er å foretrekke fremfor operasjon. Atlasklinikken kan hjelpe deg i gang med forebyggende så vel som rehabiliterende treningsøvelser. Hvis derimot trening ikke hjelper og resultatene uteblir, så vil våre kiropraktorer henvise deg til ortoped for videre vurdering.