Det er et nært samspill mellom funksjonene i bekkenet og funksjonene i hofteleddene. Funksjonsforstyrrelser i bekken kan føre til nedsatt bevegelighet i hofteleddene og visa versa. Derfor må begge områder vurderes nøye for å finne den egentlige årsaken til plagene. Skjevt eller stivt bekken er langt vanligere enn det folk flest tror, og skyldes som regel overbelastninger eller mindre traumer og uhell. Når bekkenet ikke fungerer normalt kan dette forårsake smerter i rygg, sete, lyskhofter samt stråling ut i bena.

Nedsatt bevegelighet i hofteleddene er ofte assosiert med muskelbetennelse i omkringliggende muskler og sener. Dette forårsaker som regel smerter lokalt rundt hofteleddet og på innsiden eller utsiden av låret. Man blir ofte ikke kvitt plagene før betennelsen er redusert. Både bekken- og hofteledd kan korrigeres av kiropraktorene på Atlasklinikken hvor vi søker å gjenopprette normal funksjon og bevegelighet.

Undersøkelse av kiropraktor for dine hoftesmerter

Våre kiropraktorer vil i første omgang lokalisere og diagnostisere problemet. Dette gjøres ved en grundig samtale med pasienten med påfølgende fysisk undersøkelse og evt. henvisning til MRI og/eller røntgenundersøkelser om nødvendig. Når undersøkelsene er gjort vil kiropraktoren identifisere sted og årsak til smerten, for så å sette en riktig diagnose.

Behandling hos kiropraktor for hoftesmerter

Behandling hos kiropraktor søker å gjenopprette normal funksjon i bevegelsesapparat og nervesystem for å redusere smerte, fremme generell helse og gi økt livskvalitet. Våre Kiropraktorer anvender hovedsakelig hendene i selve behandlingen og bruker en rekke metoder og teknikker for å gjenopprette normal funksjon i ledd, muskler, bindevev og nervesystem, disse inkluderer:

• Spesifikke leddkorreksjoner
  • Mobiliserende leddbehandling
  • Tøyninger
  • Muskulære teknikker
  • Nevrologiske teknikker
  • Stabiliserende trening
  • Øvelser, råd og veiledning

Atlasklinikken er et tverrfaglig helsesenter

Som tverrfaglig helsesenter har Atlasklinikken tilknyttet seg fysioterapeut, osteopat, akupunktør, og massør som alle vil kunne bistå i sine fagfelt for raskest mulig gi deg de resultatene du ønsker for dine hofteplager.