Strålesmerter i arm

Behandle strålesmerter i arm

Smerter som stråler ned i armen og i noen tilfeller helt ut i fingrene kan ha flere forskjellige opphav. Det er veldig viktig at både håndledd, albueledd, skulderledd, muskler og ikke minst nakke blir undersøkt grundig for å lokalisere smertekilden. Våre kiropraktorer på Atlasklinikken gjennomfører ortopedisk og nevrologisk undersøkelse for å kartlegge problemstillingen. Ved å teste nervenes evne til å gi svar på hudfølelse, muskelstyrke, muskelreflekser, vibrasjon, koordinasjon m.m., vil vi være i stand til å finne årsaken til problemet.

Årsaker til strålesmerter

Det finnes mange årsaker til strålesmerter i armene og terapeutene på Atlasklinikken har kunnskap og lang erfaring med å undersøke og diagnostisere disse årsakene. Det finnes mange «tunnelsyndromer» i armen, karpal tunnel syndrom er bare et av disse. Andre «tunnelsyndromer» i for eksempel skulderregionen og albueregionen kan også forårsake strålesmerter i armen. Våre kiropraktorer vil alltid undersøke grundig og starte med årsaksrettet behandling for å bedre livskvaliteten til våre pasienter slik at de kan fungerer så godt om mulig så fort som mulig.

Les gjerne mer om utstrålende smerter til arm som kommer fra nakke under cervicobrachialgi.

I enkelte tilfeller vil det være ønskelig å utrede videre ved hjelp av billeddiagnostikk som røntgen, CT, MR eller ultralyd. Kiropraktoren vil i disse tilfeller henvise deg videre. Fysioterapi, osteopati, akupunktur eller massasje kan i noen tilfeller være behandlingsformer som lindrer strålesmerter, det er likevel alltid viktig med korrekt diagnose for å iverksette riktig og effektiv behandling for denne plagen.

Karpal tunnel syndrom
Av Step2web As 06 Jun, 2021
Karpal tunnel syndrom forekommer relativt sjeldent og affekterer middelaldrende samt at det er langt hyppigere hos kvinner enn menn. Enkelte yrkesgrupper er også mer utsatt. Som frisører, servitører, skribenter og bygningsarbeidere.
Tennisalbue og golfalbue - symptomer og behandling
Av Step2web As 06 Jun, 2021
Tennisalbue og golfalbue, også kalt Epikondylitt, skyldes overbelastning av senefester i albuen. Tilstanden finnes i to forskjellige varianter hvorav den første er mest hyppig: 1. Tennisalbue – lokalisert på yttersiden, på fagspråket betegnes lateral epikondylitt. 2. Golfalbue – som er på innsiden, betegnes medial epikondylitt.