Maria Høyvik

Titler:

• Fysioterapeut

Kurs:

• Aktiv A (artrosekompetanse)

Medlem av:

• Norsk Fysioterapeutforbund
  • Faggruppen for idrettsfysioterapi og aktivitetsmedisin

Maria Høyvik

Maria er utdannet fysioterapeut fra Universitetet i Tromsø og har fått bred erfaring innenfor ortopedi og langvarige smerter gjennom klinisk praksis i spesialist- og kommunehelsetjenesten. Hun har videre god kunnskap innenfor plager med ankel, kne, hofte og rygg hvor hun har gjennomført en rekke etter- og videreutdanningskurs.

Maria tar i mot pasienter i alle aldre, uavhengig av om plagen er akutt eller vedvarende, og formålet med behandlingen vil være funksjonell og bidra til smertereduksjon. I behandling anvender hun ulike manuelle teknikker for bløtvev, leddmobiliserende metoder, dry needling og aktive tiltak med bevegelighet- og treningsøvelser. Behandling vil også bestå av rådgivning om håndtering av smerter og forebygging av skader og sykdom.

Som fysioterapeut jobber Maria strukturert med et helhetlig fokus. Gjennom samtale og grundig undersøkelse vil hun jobbe sammen med pasientene til å avdekke årsaker til muskel- og skjelettplager. Deretter vil dere sammen utarbeide en gjennomførbar behandlingsplan med tett oppfølging.

Utenfor individrettet behandling, har Maria kompetanse innenfor arbeidsergonomi og kan tilby rådgivning og undervisning for bedrifter i et forebyggende perspektiv for muskel- og skjelettplager. Som en del av videre faglig utvikling, er hun kurset i tilrettelegging av fysisk arbeidsmiljø og Aktiv A (artrosekompetanse). Andre interesseområdet for Maria er kvinnehelse, hodepine og stressrelaterte plager.

På fritiden er hun selv svært aktiv, og har drevet med idrett innenfor håndball, turn og CrossFit, og har en bred erfaring innenfor gruppetrening som instruktør.