Nina Firth

• Fysioterapeut
  • Personlig trener

Kurs:

• Bekkenleddsmerter- kurs rettet mot gravide
  • Ultralyd: hofte, lysk, mage, rygg, kne ankel og fot
  • Bruk av nåler i smertebehandling
  • Trykkbølgebehandling

Andrea Nina Firth

Andrea er utdannet fysioterapeut fra Høgskolen i Oslo og Akershus, med utveksling i Australia, hennes hjemland. Her samlet hun arbeidserfaring innen nevrologi hvor hun undersøkte og behandlet pasienter med ulike nevrologiske plager. Hennes bacheloroppgave omhandlet patellofemoralt smertesyndrom; en tilstand som karakteriseres av smerter lokalisert til forsiden, inni kneet, baksiden av kneskålen og/eller ved kneskålen og er relatert til overbelastning av leddet mellom kneskålen og lårbenet.

Hennes genuine interesse for å hjelpe mennesker til en bedre og smertefri hverdag, kombinert med en kjærlighet for trening er noe av det som inspirerte henne til å bli fysioterapeut. Gjennom oppveksten har hun spilt fotball og alltid vært aktiv, og er ved siden av å være fysioterapeut også utdannet som personlig trener og gruppetreningsinstruktør. Hun er ikke i tvil om viktigheten av aktivitet og at man bør forsøke å finne en aktivitet som tenner en gnist i oss, for at det skal kunne gjennomføres og opprettholdes livet ut.

Som fysioterapeut har hun erfaring med å jobbe innen rehabilitering, nevrologi, geriatri (eldre) gjennom sine mange år i offentlig og privat praksis. Hun er alltid på utkikk etter ny kunnskap innen nyere forskning og er nøye på at hennes behandling både er kunnskaps-, og erfaringsbasert. Hun benytter manuelle teknikker på benk, massasje, treningsveiledning og er alltid på leting etter hva som er roten i problemet ditt når du kommer inn til henne.

Etter endt utdanning, har behovet for å ta til seg mer informasjon og lære mer, aldri gitt seg. I den forbindelse har hun gjennomført flere kurs i blant annet taping av skader, kurs innen artrose, behandling av bekkensmerter, IMS (nålebehandling), muskel- og skjelett (MSK) ultralyd og såletilpassing som hun benytter aktivt i behandlingen.

Hun har også, etter to egne svangerskap, utviklet en egen spesiell interesse og forståelse for hva det vil si å håndtere plager både under og etter ett svangerskap. Denne interessen har ledet til ytterlige kursing innen svangerskapsrelaterte plager.

Som person er hun nysgjerrig og brenner for å hjelpe alle i å finne en aktiv og smertefri hverdag. Med hennes kompetanse og din ekspertise på egen kropp, forsøker hun sammen med deg, å finne den beste behandlingsplanen; da med riktig dosering og progresjon. Dette kjenner vi som individuell tilpasset behandling.