Yoga praktisert på Atlasklinikken innebærer yogastillinger, pusteøvelser, meditasjon og visualisering for å forbedre mental og fysisk helse. Det holistiske fokuset på yogaterapi oppmuntrer til integrasjon av sinn, kropp og ånd. Det er en tilpasset yogapraksis for deg med helsemessige utfordringer, som for eksempel smerter, stress, stivhet eller plager som gjør det vanskelig å «trene som alle andre». Pasienter uten eksisterende medisinske problemer kan også dra god nytte av yoga på Atlasklinikken. Det fremmer et mye sunnere og mer komplett liv med mindre sannsynlighet og hyppighet av smerte og sykdom. Yoga på Atlasklinikken passer for alle.

På Atlasklinikken tilbyr vi Yoga; One-to-one! Dette innebærer at vår yogaterapeut tilpasser din yogaopplevelse med spirituelle og terapeutiske elementer utviklet individuelt for deg.

Hva kan du forvente av yogaterapi

Når en person bestemmer seg for å starte på yoga, vil terapeuten først gjennomføre en kartlegging. En førstegangskonsultasjon hos vår yogaterapeut vil ofte bestå av en gjennomgang av sykehistorie. Denne vurdering vil identifisere helseproblemer, vurdere livstil og fysisk evne, diskutere grunner for å søke og lage et behandlingsforløp. Når behandlingsplanen og de individuelle målsettingene er satt etter den første konsultasjonen, vil frekvensen av øktene avtales nærmere og sesjonene planlegges deretter sammen med deg.

Hva behandler en yogaterapeut

Yoga fremmer velvære både når du føler deg på topp, og når du strever. Det kan også hjelpe på mange plager og nedenfor listes bare noen få:
•    Stress
•    Søvnløshet
•    Tretthet
•    Pust
•    Kronisk stivhet
•    Depresjon
•    Ryggsmerter
•    Skade og kirurgisk gjenoppretting
•    Postnatal restaurering
•    Astma
•    Detox
•    Avhengighet
•    Høyt blodtrykk
•    Leddgikt
•    Overbelastninger
•    Vekttap
•    Leddsmerter

Selv mennesker uten eksisterende medisinske problemer kan dra nytte av yogaterapi. Dette muliggjør et mye sunnere og mer komplett liv med mindre sannsynlighet og hyppighet av smerte og generell sykdom.

Kroppen er laget for å helbrede seg selv; Vi trenger bare å gi den sjansen. Prioriter derfor tid til helse i dag så slipper du å bruke tid på sykdom i morgen.