Pasienthistorie │En 10 år gammel jente med smerter og betennelse i underarmene fikk løsning på problemene med korreksjon av nakke og rygg på Atlasklinikken

Barn, 10-15 år

Vår datter på 10 år fikk plutselig store smerter i underarmene, og vi konsulterte vår fastlege. Han diagnostiserte med akutt beinhinnebetennelse i begge underarmer, og foreskrev Orudis salve og smertestillende, samt at hun måtte holde seg helt i ro i en uke. Vi påpekte ovenfor legen også det vi mente var en hevelse i nakken og foreslo en sammenheng, men dette mente legen var en normal kul.

Etter 5 dager med denne foreskrevne ”behandlingen” var datteren vår adskillig verre, og til tider var smertene så ille at hun gråt og slet med å få sove om natten, og hun klarte ikke gå på skolen. Hun satt for det meste i ro og hadde vondt. Som foreldre var vi meget bekymret fordi vi har sett voksne som har fått kroniske og langvarige plager av slike smerter.

Fordi vi voksne selv har hatt meget gode erfaringer med Atlasklinikken tok vi henne med til konsultasjon hos Aleksander. Han konstaterte raskt at problemet satt i nakken, og at årsaken var dårlig sittestilling/hodestilling i forbindelse med bla. pc-bruk. Etter ti minutter og to korrigeringer i henholdsvis nakke og rygg gikk vi hjem, og datteren vår var et totalt forandret barn. Hun hoppet allerede samme ettermiddag rundt som slik hun vanligvis gjør, og smertene i underarmene var tilnærmet borte. I tillegg pratet Aleksander med henne om viktigheten av god sittestilling og viste henne hva som skjer i nervebanene når man sitter feil over lang tid. På denne måten ble hun bevisst hvordan hun skal beholde en god kroppsholdning. Aleksander skrev også brev til skolen slik at hun får flytte til en plass i klasserommet som gjør at hun slipper å sitte med vridd nakke hele dagen.

Vi har nå hatt to behandlinger til i løpet av en uke, og problemene og smertene er helt borte. Tusen takk til Aleksander og Atlasklinikken!

Barn responderer svært raskt på kiropraktisk behandling, og vi anbefaler absolutt andre foreldre til barn som sliter med ”vondter” i muskler og ledd til å oppsøke kiropraktor for varig korrigering fremfor å ty til medikamentell symptombehandling.

Bildet er ikke av reell pasient, men kun for illustrasjon.